חיים טייב
נשיא ומייסד

המכון ליחסי ישראל-אפריקה הוקם על ידי היזם והפילנתרופ חיים טייב, מייסד ונשיא קבוצת מיטרלי וקרן מנומדין. עם רקורד יוצא דופן המתפרש על פני יותר משלושים שנה של קידום פרויקטי תשתית גדולים, חיים טייב הוא מומחה בפיתוח וחיזוק מדינות באפריקה. 

כמייסד ונשיא קבוצת מיטרלי השוויצרית, חיים מוביל קונסורציום של חברות מתמחות, המקדמות מגה – מיזמי אימפקט לאומיים בתחומי חינוך ותעסוקה, בריאות, ביטחון תזונתי, מים ואנרגיה, בינוי ודיור בר-השגה, טכנולוגיה ודיגיטציה, הגנת הסביבה ומיזמי תרבות, אשר משפיעים לטובה על חייהם של מיליוני בני אדם ביבשת. רבים מהמיזמים שמקדם טייב באפריקה, בתחומים הרבים שבהם הוא פועל, מבוססים על טכנולוגיות ישראליות ועל מודלים שפותחו בישראל והוכחו כמוצלחים, כגון הקיבוץ, המושב, כפרי נוער, מרפאות כפריות ועוד. 

חיים טייב הוא גם מייסד ונשיא קרן מנומדין, קרן אימפקט בינלאומית אשר מתמחה בפיתוח מודלים חדשניים בתחום המימון וכלכלת האימפקט בישראל ובאפריקה. הקרן מקדמת מפות דרכים לאומיות, משקיעה בסטארטאפים ומובילה שיתופי פעולה בין ישראל למדינות באפריקה.

לאחר כשלושה עשורים של פעילות משנה מציאות של יחידים, קהילות ומדינות באפריקה, הקיים טייב את מכון ישראל-אפריקה כדי ליצור גשרים מדיניים, כלכליים וטכנולוגיים בין מדינת ישראל ומדינות אפריקה ולמצות את הפוטנציאל העצום והבלתי ממומש שזיהה.


בחזרה להנהלה ומייסדים